Ένα ελληνικό τεχνολογικό start-up με εξειδίκευση στην ανάλυση δεδομένων κειμένου, η isMOOD, από τα τέλη Μαρτίου ξεκίνησε να επεξεργάζεται τα στατιστικά για την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα. Η απεικόνισή τους σε καλαίσθητα γραφήματα, έχει πλέον ενσωματωθεί στο covid19.gov.gr, τον επίσημο ιστότοπο ενημέρωσης της Κυβέρνησης για τον κορονοϊό.

Η CEO της εταιρείας Άννα Κασιμάτη, μας συστήνει την ομάδα και εξηγεί πώς η εμπειρία τους στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων αξιοποείται στην παρακολούθηση της πανδημίας.

1) Πότε και γιατί πήρατε την πρωτοβουλία να ξεκινήσετε τη συλλογή και επεξεργασία στατιστικών για τον COVID-19 στην Ελλάδα;

Η πρωτοβουλία αυτή προέκυψε από το δικό μας ενδιαφέρον για έγκυρη ενημέρωση κατανόηση της εξάπλωσης τους ιού στην Ελλάδα. Ως μια ομάδα που αγαπάμε τα δεδομένα, και αναλύουμε πολύ μεγάλο όγκο δεδομένων καθημερινά, θέλαμε να δούμε την τάση, την εξέλιξη των νέων κρουσμάτων, ανά ημέρα, ώστε να μπορέοσυμε να κατανοήσουμε την σοβαρότητα της κατάστασης. Εμπνευστήκαμε από αντίστοιχες πρωτοβουλίες του εξωτερικού, και αναπτύξαμε μια πλατφόρμα για την Ελλάδα και την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας. Κινητήριος δύναμη στην πρωτοβουλία αυτή ήταν η συνεχής έγυρη ενημέρωση και κατανόηση της εξέλιξης της πανδημίας για τους Έλληνες. Για την ανάπτυξη της πλατφόρμας αξιοποιήσαμε την τεχνολογία και τον ελεύθερο χρόνο μας. 
 
2) Πώς ξεκίνησε η συνεργασία σας με την επίσημη ιστοσελίδα της Κυβέρνησης για τον κορονοϊό;

Αποφασίσαμε να προσφέρουμε την πλατφόρμα στην επίσημη ιστοσελίδα της Κυβέρνησης, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να δώσουμε στους Έλληνες τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης και πρόσβασης σε στατιστικές αναλύσης της εξάπλβσης για τον κορωνοϊό. Αποφασίσαμε λοιπόν να προσφέρουμε αφιλοκερδώς την τεχνολογία μας για το σκοπό αυτό.  

3) Από ποιες πηγές αντλείτε τα στοιχεία;

Τα δεδομένα αντλούνται καθημερινά από τον ΕΟΔΥ.

4) Τι είδους υπηρεσίες παρέχετε ως εταιρεία; Ποιους πελάτες και συνεργάτες είχατε στο παρελθόν;

Η isMOOD είναι ελληνική εταιρία τεχολογίας, με εξειδίκευση στην ανάλυση δεδομένων κειμένου. Προσφέρει υπηρεσίες ανάλυσης της συμπεριφοράς, των συναισθημάτων και των προτιμήσεων των καταναλωτών, όπως αυτές εκφράζονται στα κοινωνικά δίκτυα, με χρήση αλγορίθμων ανάλυσης συναισθήματος (sentiment analysis), μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης. Η isMOOD παρέχει στον τελικό χρήστη τις αναλύσεις μέσα από μια εύχρηστη και λειτουργική online πλατφόρμα σε πραγματικό.

Μέσα από την πλατφόρμα της isMOOD μπορεί κανείς να «παρακολουθήσει» σε πραγματικό χρόνο τα θέματα που συζητά το κοινό σχετικά με ένα θέμα, ένα δημόσιο πρόσωπο, ένα brand, προϊόν και τα ανταγωνιστικά του, να εντοπίσει το συναίσθημα του κόσμου απέναντι στα θέματα αυτά, τις ανάγκες των καταναλωτών, νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες ή και απειλές. Τα δεδομένα αυτά μετατρέπονται σε πολύτιμη επιχειρηματική γνώση για τους πελάτες της εταιρίας η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο στα πλαίσια της επικοινωνίας και marketing, αλλά και στην ευρύτερη στρατηγική της εταιρίας.

Η εταιρία ιδρύθηκε το 2013 και, μέχρι σήμερα, έχει συνάψει συνεργασίες με πελάτες από τον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο, τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με εταιρίες στο χώρο του retail, με κρατικά ιδρύματα με εταιρείες FMCGs καθως διαφημιστικές εταιρίες στην Ελλάδα και την Κύπρο. 

5) Ποια είναι η ομάδα πίσω από την ismoood;

Η  isMOOD είναι μια ομάδα 8 ατόμων, η οποία αποτελείται από data analysts, data scientists, προγραμματιστές και σχεδιαστές συστημάτων. 

6) Τι εικόνα έχετε σχηματίσει από το monitoring των social media το τελευταίο διάστημα; Ποια πρώτα συμπεράσματα μπορούμε να εξάγουμε;

To τελευταίο διάστημα παρατηρούμε ότι ο κόσμος, δεδομένου ότι παραμένει σπίτι, έχει αυξήσει σημαντικά το online activity. Παρατηρούμε πολύ μεγάλη αύξηση λοιπόν στις συζητήσεις που γίνονται στα social media. Αναλύοντας τα δεδομένα αυτά κατανοούμε καλύτερα πως αισθάνεται, τι σκέφτεται και τι χρειάζεται ο κόσμος στις συνθηκες αυτές, και παρέχουμε τα δεδομένα αυτά σε επιχειρήσεις προκειμένου να μπορέοσυν να “επικοινωνήσουν” και να κατανοήσουν καλύτερα το καταναλωτικό τους κοινό.