Η πρωτοβουλία Fellowship19 έχει μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και παρουσιάστηκε τον Μάρτιο ως απάντηση στον αντίκτυπο που έχει ο COVID στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Ξεκίνησε από Έλληνες επαγγελματίες με στόχο την υποστήριξη εταιρειών τεχνολογίας όλων των μεγεθών, αλλά κυρίως των start-ups, μέσα από την παροχή δωρεάν συμβουλευτικής κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης του COVID-19.

Τα ιδρυτικά μέλη είναι αναγνωρισμένοι επαγγελματίες με μεγάλη εμπειρία σε πολλούς τομείς, όπως μάρκετινγκ, πωλήσεις και στρατηγική. «Πάρα πολλές θέσεις εργασίες, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε κίνδυνο καθώς πολλές μικρές εταιρείες αδυνατούν να διαχειριστούν την κρίση και να πετύχουν τους στόχους τους. Ολόκληρη η αγορά καταρρέει και σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε τουλάχιστον την κοινότητα που αισθανόμαστε σαν οικογένεια μας, την τεχνολογία», δήλωσε ο ιδρυτής της Fellowship19, Άγγελος Μουζακίτης, που έχει τη δική του εταιρεία, την Growth Sandwich και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Στρασβούργο.

Ο Άγγελος δηλώνει στο GoodNews πώς ξεκίνησε η ιδέα: «Αρχικά, ήρθα σε επαφή με κάποιους επαγγελματίες με πολύ καλό όνομα και καταξιωμένες εταιρείες.
Πρώτα απευθύνθηκα στον Φίλιππο Πρωτογερίδη, που είναι κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος UX Designer της Ελλάδας και εφόσον είχα την υποστήριξή του ήξερα ότι θα βρούμε ανταπόκριση».

Πώς λειτουργεί

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες καλούνται να υποβάλουν τα ερωτήματά τους μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος στο www.fellowship19.com. «Προσπαθούμε να διασυνδέσουμε κάθε αίτημα με κάθε πιθανό επαγγελματία, που θα μπορούσε να το επιλύσει. Για παράδειγμα, αν έχω ένα αίτημα από μία start-up ότι μια σελίδα που έχει δημιουργήσει δεν έχει την αναμενόμενη κίνηση, θα τη φέρω σε επαφή με τον γραφίστα, τον marketer, τον copywriter κλπ.

Οι ενδιαφερόμενοι λαμβάνουν ως απάντηση ένα αναλυτικό βίντεο, από 15 λεπτά έως μία ώρα, που αφορά στο πώς λύνεται αυτό το πρόβλημα. Ουσιαστικά λαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες πολλών ωρών από 3 ή 4 κορυφαίους στο είδος τους επαγγελματίες.», τονίζει ο Άγγελος Μουζακίτης.

Προϋπόθεση είναι τα αιτήματα να αφορούν τον COVID-19, προβλήματα που προέκυψαν για τα start-ups εντός αυτής της κατάστασης και έχουν πληγεί άμεσα.

Η ανταπόκριση

Η ανταπόκριση της tech κοινότητας είναι εντυπωσιακή. Ήδη μέσα από την προβολή που έχει πάρει μέσω Linkedin η πλατφόρμα δέχεται 40-50 αιτήματα τη μέρα. «Έχουμε λάβει αιτήματα ακόμα και από αναγνωρισμένες ελληνικές εταιρείες, που είναι ήδη εδραιωμένες.

Δεχόμαστε και πολλά ευχαρίστηρια mails, που μας περιγράφουν αναλυτικά το πώς βοηθήθηκαν από τις συμβουλές που έλαβαν».

«Τα αιτήματα προέρχονται κατά 40% από την Ελλάδα, που είναι λογικό καθώς πολλοί από τους συμμετέχοντες στην πρωτοβουλία είναι Έλληνες, και κατά 60% από ξένες εταιρείες.»

Το δίκτυο συνεργατών

Στο δίκτυο συμμετέχουν Έλληνες, με έδρα τόσο την Ελλάδα όσο και το εξωτερικό, και ξένοι επαγγελματίες. Ενδεικτικά, ανάμεσα στους ξένους είναι η Paulina Wójciak, entrepreneur με σημαντική εμπειρία και ο Federico Jorge, copywriter που ανήκει στο Top10 παγκοσμίως. Ανάμεσα στις εταιρείες που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία είναι η Transifex, εταιρεία που ξεκίνησε από την Πάτρα και σήμερα έχει την έδρα της στο Silicon Valley.

Ο Δημήτρης Γλέζος, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Transifex, τόνισε την αφοσίωση της εταιρείας στην παροχή βοήθειας με οποιονδήποτε δυνατό τρόπο. «Πέρα από πρωτοβουλίες όπως το Open for Business και το Fellowship19, εργαζόμαστε ενεργά ώστε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την πλατφόρμα μας και να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή τεχνολογία τοπικοποίησης που θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε διεθνείς ομάδες, πελάτες και κοινότητες ακόμα πιο γρήγορα - σε μια παγκόσμια συγκυρία που απαιτεί παγκόσμια επικοινωνία. […] Ανυπομονούμε να σταθούμε δίπλα στις ελληνικές startups και να συνεισφέρουμε στο ελληνικό τεχνολογικό οικοσύστημα, που θεωρούμε σπίτι μας».