Ελληνική ομάδα επινόησε έναν έξυπνο τρόπο οι έρευνες που διεξάγουν κατά καιρούς οι εταιρείες να είναι αποτελεσματικές: ενσωματώνει τα ερωτηματολόγια σε εφαρμογές για κινητά smartphones και προσφέρει ανταμοιβές (πόντους, gift cards, συνδρομές σε υπηρεσίες) στους χρήστες ώστε να τους δελεάσει να τα ολοκληρώσουν.
Το Pollfish, έμπνευση αποφοίτων του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πάτρας, σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας, έχει συνεργαστεί με πάνω από 260 προγραμματιστές και ιδιοκτήτες εφαρμογών, αποκτώντας πρόσβαση σε δείγμα περίπου 8 εκατομμυρίων χρηστών.
H ομάδα έχει ήδη προσελκύσει χρηματοδότηση ύψους 200.000 ευρώ (150.000 από επενδυτικό fund και 50.000 από ιδιώτες) και έλαβε χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ σε κυπριακό διαγωνισμό καινοτομίας (μέλος της ομάδας είναι Κύπριος). Πρόσφατα έφτασε στην τελική διαδικασία του Get In The Ring, The Investment Battle.
Πώς λειτουργεί το Pollfish
H ομάδα, η οποία αποτελείται από 3 απόφοιτους του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πάτρας και 1 designer, ηλικιών 26 έως 34, εξηγεί πώς λειτουργεί η πλατφόρμα του:
«Η ενδιαφερόμενη εταιρεία, συντάσσει ένα ερωτηματολόγιο και διαλέγει το προφίλ των ατόμων που θα ήθελε να συμμετάσχουν στην έρευνά της, καθώς και το πλήθος των απαντήσεων που επιθυμεί. Στη συνέχεια, το σύστημά μας διανέμει αυτόματα μέσω διαφόρων εφαρμογών (ακόμα και της εν λόγω εταιρείας) το ερωτηματολόγιο και τα αποτελέσματα αρχίζουν να εμφανίζονται άμεσα».
Η χρέωση των πελατών γίνεται με βάση τα συμπληρωμένα ερωτηματολόγια που καταχωρούνται στο σύστημα (από 1 ευρώ για κάθε απάντηση). Συνήθως αρκούν λίγες μέρες για την επίτευξη του στόχου. Με λίγα λόγια, η ομάδα προσφέρει ταχύτητα και ανταγωνιστικές τιμές.
Ως δέλεαρ για τους χρήστες ώστε να απαντήσουν στα ερωτηματολόγια λειτουργούν οι ανταμοιβές που προσφέρει το Pollfish σε συνεργασία με τους προγραμματιστές και ιδιοκτήτες εφαρμογών: από πόντους και επιπλέον δυνατότητες εντός της εφαρμογής μέχρι gift cards (π.χ. Amazon) και συνδρομές σε υπηρεσίες (π.χ. Akazoo). Όπως φαίνεται, η στρατηγική αποδίδει καθώς έως και το 15% των χρηστών των εφαρμογών συμμετέχουν στις έρευνες, εκ των οποίων οι 9 στους 10 ολοκληρώνουν το ερωτηματολόγιο.
«Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που είτε θέλουν να λανσάρουν ένα νέο προϊόν, είτε να πάρουν μια απόφαση για το μέλλον της εταιρείας τους», αναφέρει ο Γιάννης Ζαούδης, εκ των ιδρυτών της ομάδας και επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα ο μεγαλύτερος όγκος συμφωνιών αφορά την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αγγλία.
Η νεοφυής εταιρεία πρόσφατα στεγάστηκε σε νέα έδρα στο Μοναστηράκι, καθώς έως πρόσφατα τα μέλη της συνεργάζονταν μόνο μέσω Skype! Επόμενος στόχος: να πολλαπλασιάσει τις συνεργασίες της με εταιρείες για την παροχή ελκυστικών ανταμοιβών και να έχει παρουσία και πελάτες σε όλο τον κόσμο...
Νέα υπηρεσία
Η ομάδα θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία: στοχευμένες καμπάνιες "on the fly" ανά κοινό, βάσει των απαντήσεων που δίνει ο συμμετέχων. «Για παράδειγμα, χρήστης που απάντησε θετικά στις ερωτήσεις 1, 3 και 5 της έρευνας, θα λαμβάνει αυτόματα μέσω της εφαρμογής την προσφορά που ανταποκρίνεται στο προφίλ του». Δείτε, επίσης, την υπηρεσία DIY survey: https://www.pollfish.com/